luni, 21 noiembrie 2011


Defect uman.

Toţi visăm la ceva mai bun, la o societate mai blîndă, la oameni pe care ne putem baza la greu, etc. În ziua de azi e dificil să-ţi iei zborul cînd 2 bolovani mari sunt legaţi de picioare. Greutăţile ne schimbă, ne fac mai duri, mai egoişti, însă să nu dăm vina pe societate tot timpul. Unele valori ar trebui păstrate. Aş vrea să pun accentul pe anumite defecte umane, care mă irită, deşi pentru alţii ar putea fi ceva normal.1. Neseriozitatea (uneori pe bază de amnezie)
Naiva din mine crede cu tărie că dacă cineva promite ceva, atunci faptul se va realiza. De cîte ori mi-am dat una peste cap (pentru a nu crede în oameni), numai că nu ajută . Oare chiar e atît de greu să-ţi aplici cuvintele în realitate ?! Dacă eşti o băbuţă sau un moşnegel de 100 de ani, poate ţi-aş da crezare că ai uitat. Acum, însă, sunt metode eficiente şi pentru uituci ( de exemplu: o agendă digitală, un carneţel sau poţi să-ţi scrii pe frunte). Uneori se întîmplă să nu te ţii de cuvînt, totuşi cînd asta deja devine un obicei - simt nişte explozii pe creier.
Tot aici pot include nepunctualitatea. 10- 30 minute sunt deajuns pentru a te pregăti. Sunt bărbaţi care se aranjează mai ceva ca o fată mare şi domnişoare,pentru care oglinda e prietena cea mai bună. Dacă programezi, totul - e ok, poţi să-ţi acorzi cît timp vrei : răsfaţă-te ! numai nu exagera. Cînd cineva întîrzie, eu încep a-mi face griji şi cînd respectivul vine, nu va fi fericit (fără nici o strigătură, va înţelege cît sunt de bucuroasă). Eşti punctual fiindcă te respecţi pe tine.
2. Linguşeala.
Fenomenul este atît de răspîndit azi. Nu e deloc afectat de criză, ba dimpotrivă se intensifică pe zi ce trece. Cîteodată am impresia că dacă s-ar putea materializa linguşeala, la unii oameni s-ar roade perişorii de pe limbă de la atîta lins.
Dacă vrei ceva, spune. Faptul că faci un compliment, sau mai înfrumuseţezi situaţia, nu înseamnă că pînă la urmă nu-mi voi da seama care e adevăratul motiv. Cînd te linguşeşti, te înjoseşti din ce în ce mai mult. Sinceritatea este rară. Îmi pare rău cînd apar prieteni "lingători". Datorită lor sunt tentată să construiesc bariere în jurul meu, numai că aceştia sunt precum virusurile puternice, de care nu poţi scăpa cu una cu două.
Defecte sunt multe. Nici nu aş vrea să fim perfecţi, că ar fi plictisitor, totuşi fiecare ar trebui să aibă reguli pe care să le respecte. Dacă doreşti o viaţă mai bună, faci ceva în acest sens ?! Nu cere sinceritate şi responsabilitate, cînd tu nici nu ştii ce înseamnă asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu